O NAS

W Core Studio nawiązujemy do tradycyjnej metody Josepha Pilatesa, z wykorzystaniem sprzętów jego pomysłu: Reformer –  łóżko pilates  i Chair – krzesło pilates.

Ćwiczenia te zapewniają równomierny rozwój ciała, z jednoczesnym budowaniem siły środka – core, czyli mięśni brzucha i mięśni przy kręgosłupie, które stanowią centralny punkt naszego aparatu ruchu. Ułożone w odpowiedniej kolejności i wykonywane z precyzją, sprawiają, że rzeźbimy mięśnie przy jednoczesnym rozciąganiu ciała i przez cały czas towarzyszy nam praca brzucha. Nasz kręgosłup staje się gibki i silny, a mięśnie smukłe i sprężyste, co daje nam energię i zdrowy wygląd, dlatego mówi się, że jest to gimnastyka lecznicza.

W Core Studio proponujemy zajęcia indywidualne i grupowe na różnych poziomach trudności. Ćwiczymy zarówno na matach z wykorzystaniem przyborów typu obręcze, piłki gimnastyczne, taśmy, drążki, rollery, itp. jak i na specjalistycznym sprzęcie Peak Pilates® – łóżka MVe® Reformer i krzesła MVe® Chair.

Trening na reformerach i krzesłach pomaga udoskonalić ćwiczenia, dzięki czemu szybciej osiągamy zamierzone cele zarówno w kształtowaniu sylwetki, jak i w uzyskaniu sprawności funkcjonalnej. To również doskonała alternatywa dla sportowców wyczynowych, rekreacyjnych i tancerzy, jako trening wspomagający.

Studio znajduje się na terenie luksusowego Belvedere Residence na Mokotowie, gdzie zapewniamy miły i kameralny nastrój do praktyki pilates.

O METODZIE

Pilates składa się z serii wolnych, precyzyjnych ćwiczeń, w których bardzo ważna jest kontrola mięśni brzucha i poprawne oddychanie. Koncentracja, panowanie nad sobą, płynne ruchy i dokładność są podstawowymi zasadami tej techniki. Przestrzeganie tych zasad zapewni bezpieczeństwo ćwiczeń i szybko przyniesie upragnione efekty.
Tu nie liczy się ilość powtórzeń – możesz wykonać ich tysiące, ale dopóki nie są wykonywane prawidłowo przyniosą więcej szkody niż pożytku. Podczas treningu należy więc zwracać ogromną uwagę na to, jak wykonujemy ćwiczenia i zachować maksymalne skupienie.

Jest to metoda mającą na celu stworzenie równowagi w ciele. Jest treningiem „dobrego samopoczucia”. Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje.
Ćwiczenia bez stresu i męki wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.

Ćwiczenia te zostały opracowane w latach dwudziestych ubiegłego wieku przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Od tego momentu Metoda Pilatesa została zaadaptowana do użytku dla wszystkich chętnych.

Podczas ćwiczeń na przemian rozciągamy i wzmacniamy mięśnie, dzięki czemu stają się bardziej elastyczne. W wyniku tego całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia nam się sylwetka, figura staje się smukła i młodzieńcza, a chód lekki i pełen gracji.
Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż nie skupia się on tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, z istnienia których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.

Inną odmianą Pilatesa są ćwiczenia wykonywane na sprzęcie. Obejmuje ona zestaw ćwiczeń dla zaawansowanych i wykorzystuje różne sprzęty łącznie z tzw. reformerami (przyrządami usprawniającymi). Ćwiczenia na reformerze są podobne do tych wykonywanych na macie. Tym, co czyni je bardziej zaawansowanymi, są sprężyny i taśmy elastyczne, które sprawiają, że aby wykonać ćwiczenie trzeba pokonać dużo większy opór.

Katarzyna Szmyd

Właścicielka Core Studio, Instruktor Peak Pilates (reformer, chair, mat), Trener Personalny, Trener Zajęć Grupowych, Instruktor Rekreacji Ruchowej, Instruktor Kinezogerontoprofilaktyki.

Oksana Kyrylenko

Instruktor Pilates (reformer, chair, mat), Trener Personalny, Trener Zajęć Grupowych i Instruktor Rekracji Ruchowej.

Interested in becoming an instructor?

VIEW OUR WORKSHOPS